مدیریت دولتی
احمدرضا حسن کاویار؛ علی اکبر رزمجو؛ داوود نعمتی انارکی
چکیده
رابطه رسانه و دولت یکی از موضوعات مورد بحث در میان اهالی رسانه و ارتباطات است. در سالیان گذشته اختلاف نظراتی بین قوه مجریه و سازمان صدا و سیما به وجود آمده است که منجر به اخلال در تخصیص بودجه به سازمان صدا و سیما شده است. در این پژوهش از روششناسی پژوهش کیفی و تحلیل مضمون برای تجزیه و تحلیل دادهها و روش مصاحبه عمقی نیمهساختارمند ...
بیشتر
رابطه رسانه و دولت یکی از موضوعات مورد بحث در میان اهالی رسانه و ارتباطات است. در سالیان گذشته اختلاف نظراتی بین قوه مجریه و سازمان صدا و سیما به وجود آمده است که منجر به اخلال در تخصیص بودجه به سازمان صدا و سیما شده است. در این پژوهش از روششناسی پژوهش کیفی و تحلیل مضمون برای تجزیه و تحلیل دادهها و روش مصاحبه عمقی نیمهساختارمند برای جمعآوری اطلاعات میدانی و بررسی نگرش دیدگاه جامعه مورد مطالعه استفاده شده است و رابطه دوره ریاست علی عسگری در سازمان صدا و سیما و دولت دوازدهم (آقای روحانی) بررسی شده است. یافتههای پژوهش نشان میدهد نوع رابطه سازمان با دولت از نوع رابطه تعاملی توأم با احتیاط از سمت سازمان صدا و سیما است و عوامل بروز اختلاف صدا و سیما در دوره ریاست علی عسگری با دولت دوازدهم استخراج شده بیشتر ناظر بر توقعات افراطی و زیادهخواهی دولت، اختلاف سیاسی بین دولت و سازمان است.